Canon EOS-1D X Mark II: profesjonalna lustrzanka cyfrowa wystawiona na próbę

Canon EOS-1D X Mark II to prawdziwa wpadka. Z soczewką szybko waży ponad 2 kg. Dzięki wyraźnie określonemu uchwytowi profesjonalny bolid pewnie leży w dłoni.Zakończenie testu Wynik testu 2,0 dobryTypowo profesjonalny model topowy: Canon EOS-1D X Mark II jest duży, ciężki i drogi. Ale bolid jest bardzo trwały, niezwykle wytrzymały, niezwykle szybki i osiąga najwyższą jakość obrazu: niezależnie od tego, czy zdjęcia, czy filmy, nagrania zawsze wyglądają dobrze, nawet przy bardzo, bardzo słabym oświetleniu.Bardzo wysoka jakość obrazuBardzo światłoczuły czujnik obrazuBardzo szybki autofokus z bardzo precyzyjnym śledzeniem ostrościBardzo wysoka prędkość zdjęć seryjnychWideo w 4K z prędkością do 60 klatek na sekundęSolidna obudowaContraDuża i ciężkaWysoka cenaWszystkie dane techniczne i wariantyDostępne w ofercieDostępne w AmazonDostępne w IdealoNowe profesjonalne kamery dla fotografów sportowych i szalonych reporterów pojawiają się na rynku tylko co cztery lata - zawsze na czas Igrzysk Olimpijskich. Nikon zaprezentował Nikona D5 pod koniec marca. Teraz Canon podąża za nim: Canon EOS-1D X Mark II, jeszcze szybszy, bardziej światłoczuły niż jego poprzednik i z możliwością nagrywania wideo 4K. Ponadto istnieje wiele drobnych ulepszeń, które powinny ułatwić życie profesjonalnym fotografom.Canon wprowadza nową profesjonalną lustrzankę cyfrową tylko co cztery lata i nie wymaga niewiele od aparatu. Kosztowny wydatek? Test wyjaśnia: Test Canon EOS-1D X Mark II: Co potrafi profesjonalna lustrzanka cyfrowa Tylko 20 megapikseli, ale wyjątkowo czuły na światło Typowy profesjonalny aparat: Rozdzielczość Canon EOS-1D X Mark II wzrasta tylko nieznacznie do 20 megapikseli . Daleko od rekordów pikseli, Canon EOS 5DS i Sony Alpha 7R II, ale znacznie bardziej czuły na światło: Przy normalnych ustawieniach EOS-1D X Mark II osiąga ISO 51 200, w trybie rozszerzonym maksymalnie 409 600 ISO możliwe - ale wtedy z obniżoną jakością obrazu. Nie jest to gigantyczny skok do milionów ISO, jak w przypadku Nikona D5, ale to nie robi dużej różnicy. W przypadku obu aparatów ekstremalne wartości w skali ISO to tylko coś w nagłych wypadkach. Standardowy zakres do ISO 51 200 można w pełni wykorzystać w aparacie EOS-1D X Mark II, na przykład w celu umożliwienia pracy z bardzo krótkimi czasami ekspozycji w umiarkowanie oświetlonym otoczeniu. A nawet przy Hi1 (ISO 102.400) zdjęcia nadal wyglądają dobrze po odrobinie obróbki końcowej. Przy niższych wartościach ISO jakość obrazu prawie nie ucierpi w porównaniu ze standardowym ustawieniem ISO 100: do ISO 6400 trzeba bardzo uważnie przyjrzeć się, aby w ogóle zauważyć różnicę. Mark II znacznie się poprawił w porównaniu do swojego poprzednika i prawie całkowicie wyprzedza konkurencję. Nawet niezwykle światłoczuły Sony Alpha 7S II nie nadąża. Tylko Nikon D5 radzi sobie nieco lepiej w słabym świetle.Przykładowe zdjęcia Canon EOS-1D X Mark II24 zdjęciaPrzejdź do galerii zdjęć Podgląd na żywo jest możliwy nawet z prędkością do 16 zdjęć na sekundę. Jeśli aparat też musi ustawiać ostrość, ledwo spowalnia: W teście EOS-1D X Mark II z autofokusem osiągał 11,7 klatek na sekundę – to nowy rekord. Canon to prawdziwy długoterminowy sprinter: każdy, kto robi zdjęcia w formacie JPEG, może z łatwością wykonać ponad 700 zdjęć na raz, nawet jeśli w aparacie znajduje się „tylko” karta CF. Dzięki szybkiej karcie pamięci CFast, nawet w pochłaniającym pamięć formacie RAW, seria od 12 do 15 sekund z maksymalną szybkością jest łatwa. W tym celu Canon EOS-1D X Mark II potrzebuje nowej baterii: LP-E19 o pełnej mocy 30 watogodzin, czyli od sześciu do siedmiu razy wydajniejszej niż bateria do kompaktowego aparatu. Akumulator w EOS-1D X też pasuje, ale kosztuje trochę szybkości - więc nowy aparat jest „tylko" tak szybki jak jego poprzednik. 1D X Mark II zastępuje dwa profesjonalne aparaty Canona. Nie tylko odziedziczył po Canonie EOS-1D X, ale jest także następcą Canona EOS-1D C. W zamian Canon wprowadził znaczne ulepszenia w zakresie funkcji wideo. EOS-1D X Mark II nagrywa filmy w Cinema 4K (4096x2160 pikseli) z prędkością do 60 klatek na sekundę. W tej chwili jest o krok do przodu: większość aparatów systemowych i lustrzanek cyfrowych filmuje tylko w 4K z maksymalnie 30 klatkami na sekundę. Podobnie jak w przypadku wielu aparatów 4K, Canon EOS-1D X Mark II może wykonywać pojedyncze zdjęcia z nagrania wideo – serię zdjęć z szybkością 60 klatek na sekundę przy 8 megapikselach. Dobre dla slow motion: W Full HD (1920x1080 pikseli) jest do 120 klatek na sekundę. Tylko Sony Alpha 7S II poradzi sobie z konkurencją .... z ekstremalnym zużyciem pamięci Jeśli chcesz filmować w 4K i 50 lub 60 klatkach na sekundę, potrzebujesz szybkiej karty pamięci CFast lub zewnętrznego rejestratora, ponieważ EOS -1D X Mark II zabiera go ze sobą niezwykle wysokie szybkości przesyłania danych w formacie motion JPEG: dobre 800 megabitów naDrugie przytłaczają konwencjonalne karty CF – przy 4K radzą sobie tylko z maksymalnie 30 klatkami na sekundę. Ekstremalne szybkości transmisji danych Canona zajmują dużo miejsca, ale zapewniają również bardzo wysoką jakość obrazu, a także oferują dużą rezerwę jakości do edycji filmów. Jeśli nie chcesz tak dużo przerabiać, możesz zaoszczędzić dużo miejsca i po prostu przełączyć się z MOV na MP4 w menu aparatu - ale wtedy EOS-1D X Mark II filmuje tylko w Full HD (1920x1080 pikseli), w tym tył aparatu EOS-1D Canon zmienił X Mark II dość ostrożnie. Praktyczna innowacja: monitor ma funkcję dotykową, na przykład do ustawiania ostrości w trybie podglądu na żywo. Ulepszony autofokusAutofokus aparatu Canon EOS-1D X II działa jak jego poprzednik z 61 polami pomiarowymi. Jednak pola pomiarowe stały się znacznie bardziej czułe na światło i nadal działają, gdy do aparatu podłączony jest obiektyw o aperturze 8, np. Canon EF 100-400mm 1: 4,5-5,6 L IS USM w połączeniu z Canonem Telekonwerter EF Extender 1,4x III. W świetle dziennym aparat bardzo szybko ustawiał ostrość dzięki tej ekstremalnej kombinacji teleobiektywu, a także precyzyjnie ustawiał ostrość. Autofokus działa bardzo szybko i precyzyjnie nawet w słabym świetle. Tutaj EOS-1D X Mark II należy do ligi z Nikonem D5. W bezpośrednim porównaniu nieco wyprzedza autofokus, ale reszta konkurencji, niezależnie od tego, czy jest to lustrzanka cyfrowa, czy aparat systemowy, bez problemu wyprzedza EOS-1D X Mark II. W trybie Live View aparat Canon EOS-1D X Mark II wykorzystuje technologię dwóch pikseli firmy Canon. Przekonał się już w teście z Canonem EOS 70D i Canonem EOS 7D Mark II, a także bardzo szybko ustawiał ostrość w trybie Live View z Canonem EOS-1D X Mark II - autofokus może pozostać włączony podczas filmowania. Praktyczne: punkt, w którym aparat powinien ustawić ostrość, można określić jednym dotknięciem palca dzięki ekranowi dotykowemu Teraz bezpieczne osobiste prezenty fotograficzne PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty Z GPS bez WiFi Jak zwykle w przypadku drogich profesjonalistów bolidów, obudowa Canona EOS jest wykonana -1D X Mark II w dużej mierze z litego metalu. Prawdziwy kawał, nawet obudowa waży około 1,5 kg z baterią i kartą pamięci. Wraz z testowanym Canonem EF 24-70mm 1:4 L IS, dość niewielkim profesjonalnym zoomem, EOS-1D X Mark II waży dobre 2 kilogramy. Metalowa obudowa sprawia, że ​​instalacja WLAN w profesjonalnych aparatach jest dość trudna, dlatego Canon EOS-1D X Mark II ma wbudowane gniazdo sieciowe, ale WLAN dostarczany jest tylko z adapterem. Jest tu również nowy moduł, WFT-E8 z WLAN-ac. Jeśli chcesz, możesz też skorzystać ze starszego Canona WFT-E6 – połączenie pozostało bez zmian. Canon umieścił małą dodatkową plastikową nasadkę na wizjer dla wbudowanego GPS. Dzięki temu obudowa jest ładna i stabilna, a odbiornik GPS nadal ma kontakt z satelitami. Praktyczne: sygnały satelitarne mogą również ustawić godzinę i datę na żądanie. Kupon: Bezpieczne zniżki na produkty fotograficzne już teraz Najważniejsza innowacja na szczycie Canon EOS-1D X Mark II: Mała dodatkowa nasadka na wizjer - za nią znajduje się odbiornik GPS.1D X Mark II.Dwa procesory biorą nad przetwarzaniem obrazu w aparacie, drugi steruje aparatem i pomiarem ekspozycji, czwarty odpowiada za autofokus. Dodatkowy procesor do ustawiania ostrości ma przede wszystkim zapewnić bardziej precyzyjne śledzenie ostrości. To działa naprawdę dobrze w praktyce. Nawet w trybie Live View autofokus pozostaje na wybranym obiekcie, nawet jeśli na chwilę zniknie z pola widzenia autofokusa. Łączna moc procesora mocno obciąża baterię – przynajmniej w przypadku pojedynczych zdjęć. W teście akumulator był rozładowany po 2314 zdjęciach. To „tylko” około dwa do trzech razy więcej niż w przypadku mniejszych modeli aparatów i znacznie odsunięte od Nikona D5. W przeciwieństwie do tego aparat EOS-1D X Mark II działa znacznie dłużej w trybie seryjnym: po jednym naładowaniu akumulatora możliwe jest wykonanie od 8000 do 9000 zdjęć w dłuższych seriach. Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlaniaT. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci kamer oferują aplikacje na smartfony lub tablety, które można wykorzystać do zdalnego sterowania kamerami i przesyłania obrazówn niech. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.

Write a Comment