Naklejka Ikona aparatu fotograficznego. Ręczne ustawianie ostrości i makra. na wymiar • gwiazda, fotografia, retro • REDRO.pl

Jak ręcznie ustawić ostrość lustrzanki lub aparatu bez lustra (Jak)

Autofokus nie zawsze działa tak dobrze, jak miałbyś nadzieję. Czasami trzeba iść do starej szkoły i ręcznie ustawić ostrość aparatu. Oto, jak uzyskać ostre strzały.

Automatyczne ustawianie ostrości jest doskonałe w jasne dni, gdy jest wyraźny obiekt, ale jeśli fotografujesz przy słabym oświetleniu, chcesz skupić się na konkretnym obiekcie lub nie ma wyraźnego obiektu, autofokus może się z tym zmagać. W przypadku obrazów krajobrazowych prawie zawsze korzystam z ręcznego ustawiania ostrości, ponieważ daje to całkowitą kontrolę nad obrazem.

Podstawy ręcznego ustawiania ostrości

Najprostszym sposobem ręcznego ustawiania ostrości jest wyregulowanie pierścienia ostrości, dopóki wszystko, co próbujesz uchwycić, jest ostre.

Pamiętaj, że im szersza jest twoja przysłona, tym dokładniejsza będziesz potrzebować, a kiedy skupisz się przez ten obiektyw, twoja przysłona jest zawsze szeroko otwarta, nawet jeśli masz ją ustawioną na coś innego; zamyka się tylko wtedy, gdy idziesz do strzału. Aby uzyskać lepszy obraz tego, co jest w centrum uwagi, musisz użyć przycisku podglądu głębi ostrości.

Niestety, nie jest to praktyczny sposób, aby niezawodnie uzyskać dobre zdjęcia, chyba że używasz wąskiej przysłony. Nowoczesne obiektywy i aparaty fotograficzne działają w oparciu o założenie, że ludzie zwykle używają autofokusa, więc teraz znacznie trudniej jest ręcznie skupić się na oku niż w starszych aparatach. Obiektywy mają krótsze odległości rzutu ogniskowego (ilość ruchu wymagana do dostosowania ostrości), brak skali odległości, a poza tym po prostu nie są zaprojektowane tak, aby można było szybko i łatwo ustawić ostrość ręcznie w wizjerze.

Jak ręcznie ustawić właściwą drogę

Dobrą wiadomością jest to, że istnieje doskonały sposób ręcznego ustawienia nowoczesnej kamery. To wymaga nieco więcej czasu, a najlepiej statywu.

Przełącz kamerę w tryb Live View i jeśli możesz, zamontuj ją na statywie. Podgląd na żywo pokazuje podgląd w czasie rzeczywistym, więc głębia ostrości i jasność są dość dokładne.

Użyj zoomu, aby przybliżyć jak najbliżej obiektu, na którym chcesz ustawić ostrość; mój aparat może przejść do 10x. Przyciski zoomu znajdują się w różnych miejscach na różnych kamerach, ale prawie zawsze są zbliżone do ekranu Live View. Jest to również cyfrowy podgląd zbliżenia; nie powiększa obiektywu. Daje to o wiele lepszy podgląd niż widok przez wizjer.

Następnie wyreguluj pierścień ostrości, aż obiekt będzie ostry i ostry. Ponieważ jest powiększony na dużym ekranie i uzyskujesz dokładny podgląd głębi ostrości, powinno to być łatwe. Zrób zdjęcie i gotowe.

Kiedy powinieneś używać ręcznego ustawiania ostrości

Na początku wspomniałem kilka scenariuszy, kiedy ręczne ustawienie ostrości obiektywu jest dobrym pomysłem, ale spójrzmy na nie nieco głębiej.

W słabym świetle

Autofokus jest najgorszy w warunkach słabego oświetlenia. To po prostu nie działa, gdy nie ma dużego kontrastu. Oznacza to, że w warunkach słabego oświetlenia najprawdopodobniej konieczne będzie ręczne ustawianie ostrości, aby uzyskać pożądany efekt.

Jeśli próbujesz złapać aparat, aby wykonać szybkie ujęcia, rzeczy będą trudniejsze, niż gdybyś mógł zablokować aparat na statywie i skupić się na gwiazdach. Musisz tylko znaleźć odpowiednią równowagę pomiędzy szybkością i dokładnością swoich ujęć.

Kiedy chcesz wszystko na ostrości

Aby uzyskać dobre zdjęcia krajobrazowe, zwykle chcesz, aby wszystko w zasięgu wzroku od gór w oddali do trawy przed Tobą. Autofocus nie jest świetny, ponieważ zwykle skupia się tylko na obiekcie na pierwszym planie.

Kiedy fotografujesz krajobraz i chcesz, aby wszystko było skupione, jedną prostą wskazówką jest skupienie jednej trzeciej drogi w scenie na czymś pośrodku, z ustawioną przysłoną na około f / 16.

Na przykład, jeśli chcesz, aby wszystko od ściany pięć stóp od budynku do 500 stóp dalej, aby być w centrum uwagi, powinieneś skupić się na czymś około 150 stóp od Ciebie. Powody, dla których to działanie jest dość matematyczne i skomplikowane szybko, ale najważniejsze jest to, że obszar, na którym koncentrujemy się na Twoich zdjęciach, jest podzielony w przybliżeniu na 33% przed punktem centralnym i 66% z tyłu. Dzięki dużej szczelinie zapewniamy dużą głębię ostrości i koncentrując trzecią część drogi, tak aby pokryć jak najwięcej obrazu. Uwaga, w przypadku naprawdę odległych obiektów, takich jak góry lub gwiazdy, można po prostu przyjąć odległość około 1000 stóp lub zbliżenia.

Kiedy masz dużo rozrywek

Autofocus zwykle koncentruje się na najprostszych, najbardziej oczywistych obiektach pierwszego planu. Jest to świetna większość czasu, ale jeśli coś jest rozpraszającego lub nieprzejrzystego na pierwszym planie, jak niektóre gałęzie drzewa lub okno, prawdopodobnie skupi się na tym, zamiast na rzeczywistym temacie.

Zamień na ręczne ustawianie ostrości i sam skup się na obiekcie.

Innym razem, kiedy chcesz kontroli lub spójności

Autofocus jest kolejnym narzędziem do Twojej dyspozycji. Za każdym razem, gdy chcesz kontroli lub spójności, istnieje duża szansa, że ​​wyrządzi więcej szkody niż pożytku. Prawdopodobnie powinieneś używać ręcznego ustawiania ostrości, gdy robisz coś w rodzaju obrazów HDR, obrazów makro, panoram lub innych elementów, w których łączysz więcej niż jeden obraz.

Łatwo jest pozwolić twojemu aparatowi automatycznie zrobić wszystko i odejść z przyzwoitymi obrazami. To nie jest sposób na robienie świetnych zdjęć; w tym celu musisz wiedzieć, jak prawidłowo sterować aparatem - nawet jeśli oznacza to ręczne ustawianie ostrości.

Początek nowej epoki w historii fotografii portretowej Obiektyw FUJINON XF50mmF1.0 R WR Pierwszy na świecie obiektyw F1.0 z autofokusem*1

Korporacja FUJIFILM (Prezes: Kenji Sukeno) ma przyjemność poinformować o wprowadzeniu obiektywu FUJINON XF50mmF1.0 R WR (zwanego dalej “XF50mmF1.0 R WR”), pierwszego na świecie obiektywu z autokusem o maksymalnej wartości przysłony wynoszącej F1.0, przeznaczonego dla aparatów bezlusterkowych. To 35. z kolei wymienny obiektyw dla aparatów cyfrowych z serii X, które zapewniają niezrównaną jakość obrazu – efekt wykorzystania unikalnej technologii reprodukcji kolorów Fujifilm. XF50mmF1.0 R WR to ultraszybki średni teleobiektyw stałoogniskowy o ogniskowej 50 mm (odpowiednik 76 mm w pełnoklatkowym formacie filmu 35 mm) i maksymalnym otworze przysłony wynoszącym F1.0. To najjaśniejszy obiektyw wymienny w historii Fujifilm. Osiąga niezrównaną rozdzielczość obrazu dzięki konstrukcji o dużej średnicy, która dodatkowo zapewnia piękny efekt bokeh, dając nieostre tła o wyjątkowej gładkości. Obiektyw można również przymknąć dla uzyskania pełnej ostrości w całym kadrze. Czyni to fotografię jeszcze bardziej wszechstronną.

Wprowadzenie silnika prądu stałego w autofokusie obiektywu XF50mmF1.0 zapewnia szybkie i dokładne ustawianie ostrości, również podczas fotografowania przy maksymalnym otworze przysłony F1.0. Efektem może być niezwykle mała głębia ostrości, dlatego obiektyw wykorzystuje również funkcję Face / Eye AF znaną z aparatów serii X. Pozwala to na uzyskanie ostrości niezbędnej do utworzenia udanego portretu, co jest raczej trudne do osiągnięcia przy ostrzeniu manualnym.

W sytuacjach, gdy wymagane jest ręczne ustawianie ostrości, np. w trakcie nagrywania wideo, pierścień do ręcznego ustawiania ostrości umożliwia obrót o 120 stopni. Gwarantuje to precyzyjną, pełniejszą kontrolę i szybkie przejście przez zakres ostrości aż do nieskończoności. Warto podkreślić – średnica obiektywu jest zauważalna, ale jego waga, rozmiar i uszczelnienie (oraz imponująca wartość przysłony F1.0) sprawiają, że dla profesjonalnego twórcy obrazu, jest to pod każdym względem, bardzo dobry wybór.

*1 Wśród obiektywów wymiennych do cyfrowych aparatów bezlusterkowych. Stan na 3 września 2020 r., według Fujifilm

Naklejka Ikona aparatu fotograficznego. Ręczne ustawianie ostrości i makra. na wymiar • gwiazda, fotografia, retro • REDRO.pl

Maksymalna szerokość jednego brytu naklejki: 130 cm. W przypadku rozmiaru przekraczającego maksymalną szerokość materiału, wydruk będzie składał się z kilku równych arkuszy.

130 cm. W przypadku rozmiaru przekraczającego maksymalną szerokość materiału, wydruk będzie składał się z kilku równych arkuszy. Polecane zastosowanie: szklane części mebli i drzwi, szyby pojazdów, witryny sklepowe i okna wystawowe, szklane panele kuchenne między górnymi i dolnymi szafkami.

szklane części mebli i drzwi, szyby pojazdów, witryny sklepowe i okna wystawowe, szklane panele kuchenne między górnymi i dolnymi szafkami. Czyszczenie: można przecierać wilgotną szmatką

można przecierać wilgotną szmatką Wykończenie: błysk

, dlatego wzór przykleja się od wewnętrznej powierzchni szyby. Dzięki temu ozdoba nie jest narażona na żadne uszkodzenia. Można ją umieścić nie tylko na szklanej powierzchni, ale również na innych przezroczystych materiałach, jak np. pleksi. Naklejka nadaje się znakomicie do odmiany wyglądu przeszklonych mebli i drzwi.

Write a Comment